Ulrika Helander, Marknadschef på Svenska Spel Tur, berättar bland mycket annat om:

- Sin största utmaning på Svenska Spel

- Hur marknadsorganisationen på Svenska Spel Tur ser ut

- Varför Svenska Spel Tur arbetar med en portföljstrategi för sina olika varumärken

- Fördelarna med att arbeta med “Media Mix Modeling”

- Varför man inte enbart ska stirra sig blind på “Return on Investment” i olika kanaler

- Hur alla på Svenska Spel Tur arbetar agil, och vad det innebär för arbetet på marknadsavdelningen

- Hur Svenska Spel Tur arbetar med “OKRs” (Objectives and Key Results)

- Fördelar och nackdelar med att arbeta på startups vs på storbolag

- Hur Svenska Spel Tur arbetar med "Beyond budgeting” och vad det innebär

- Hur AI har gjort att makten har gått tillbaka till generalisterna

- Vad som krävs för att lyfta in merparten av arbetet med den köpta annonseringen in-house


Varmt välkommen att lyssna!


Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.