Ulrika Helander, Marknadschef på Svenska Spel Tur, berättar bland mycket annat om:
- Sin största utmaning på Svenska Spel
- Hur marknadsorganisationen på Svenska Spel Tur ser ut
- Varför Svenska Spel Tur arbetar med en portföljstrategi för sina olika varumärken
- Fördelarna med att arbeta med “Media Mix Modeling”
- Varför man inte enbart ska stirra sig blind på “Return on Investment” i olika kanaler
- Hur alla på Svenska Spel Tur arbetar agil, och vad det innebär för arbetet på marknadsavdelningen
- Hur Svenska Spel Tur arbetar med “OKRs” (Objectives and Key Results)
- Fördelar och nackdelar med att arbeta på startups vs på storbolag
- Hur Svenska Spel Tur arbetar med "Beyond budgeting” och vad det innebär
- Hur AI har gjort att makten har gått tillbaka till generalisterna
- Vad som krävs för att lyfta in merparten av arbetet med den köpta annonseringen in-house
Varmt välkommen att lyssna!
Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée
Producent: Peder Groth, Dogwood AB
Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/