Avsnitt #8 Ulrika Helander - Marknadschef på Svenska Spel Tur Sveriges Marknadschefer Spela Dela Facebook Twitter Kopiera länk
Ulrika Helander, Marknadschef på Svenska Spel Tur, berättar bland mycket annat om: - Sin största utmaning på Svenska Spel - Hur marknadsorganisationen på Svenska Spel Tur ser ut - Varför Svenska Spel Tur arbetar med en portföljstrategi för sina olika varumärken - Fördelarna med att arbeta med “Media Mix Modeling” - Varför man inte enbart ska stirra sig blind på “Return on Investment” i olika kanaler - Hur alla på Svenska Spel Tur arbetar agil, och vad det innebär för arbetet på marknadsavdelningen - Hur Svenska Spel Tur arbetar med “OKRs” (Objectives and Key Results) - Fördelar och nackdelar med att arbeta på startups vs på storbolag - Hur Svenska Spel Tur arbetar med "Beyond budgeting” och vad det innebär - Hur AI har gjort att makten har gått tillbaka till generalisterna - Vad som krävs för att lyfta in merparten av arbetet med den köpta annonseringen in-house Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/ Rss Apple Podcaster →