Staffan Ekstam, Marknadschef på McDonald's, berättar bland mycket annat om:

- Sin långa och spännande resa på McDonald’s och ur marknaden för snabbmat har förändrats 🍟

- Varför han inte kan svara på frågan om hur hans team ser ut

- Att gå från lokala marknadsteam i Norden till en ny nordisk marknadsfunktion där alla sitter i molnet ☁️

- Att vara ett globalt varumärke men att samtidigt vara ett lokalt företag

- Att få ihop kanal- och mediemixen

- Att hitta balansen mellan varumärkeskampanjer vs mer produktnära kampanjer

- Vilka byråer McDonald’s i Norden valt att arbeta med

- Varför McDonald’s valt att löpande dela affärsdata med sina byråpartners

- Kampanjen “Gröna kuvertet” och värdet av att också arbeta analogt

- Feel Good Marketing Awards och hur McDonald’s arbetar med att dela erfarenheter och “success stories” internt

- Hur McDonald’s arbetar med lokala marknadsstyrelser

- Vikten av att bygga varumärke och hur varumärkesbyggande kampanjer ofta har en direkt effekt på försäljningen

- Kulturen på McDonald’s

- En kampanj som han alltid kommer att komma ihåg


Varmt välkommen att lyssna!

Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB


Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.