Staffan Ekstam, Marknadschef på McDonald's, berättar bland mycket annat om:
- Sin långa och spännande resa på McDonald’s och ur marknaden för snabbmat har förändrats 🍟
- Varför han inte kan svara på frågan om hur hans team ser ut
- Att gå från lokala marknadsteam i Norden till en ny nordisk marknadsfunktion där alla sitter i molnet ☁️
- Att vara ett globalt varumärke men att samtidigt vara ett lokalt företag
- Att få ihop kanal- och mediemixen
- Att hitta balansen mellan varumärkeskampanjer vs mer produktnära kampanjer
- Vilka byråer McDonald’s i Norden valt att arbeta med
- Varför McDonald’s valt att löpande dela affärsdata med sina byråpartners
- Kampanjen “Gröna kuvertet” och värdet av att också arbeta analogt
- Feel Good Marketing Awards och hur McDonald’s arbetar med att dela erfarenheter och “success stories” internt
- Hur McDonald’s arbetar med lokala marknadsstyrelser
- Vikten av att bygga varumärke och hur varumärkesbyggande kampanjer ofta har en direkt effekt på försäljningen
- Kulturen på McDonald’s
- En kampanj som han alltid kommer att komma ihåg
Varmt välkommen att lyssna!
Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée
Producent: Peder Groth, Dogwood AB
Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/