Cecilia Kroon, Marknadschef på Lyko, berättar bland mycket annat om:

- Hur det första halvåret på Lyko har varit

- Lykos plan för att fortsätta växa

- Rollen som marknadschef på Lyko och hur marknadsavdelningen är uppbyggd

- Varför Lyko valt att arbeta med en mediebyrå för medieköpen “offline” men valt att äga all onlineannonsering in-house

- Dokumentet “Excel from Hell” och hur Lyko håller ihop alla kampanjer

- Hur marknadsföringen kan skilja sig åt mellan olika marknader och hur man får ihop helheten

- Attributions-utmaningar och att utvärdera kampanjer och marknadsföringen

- Varför det är viktigt att sätta en vinnande tonalitet

- Hur Lyko använder verktyget Winningtemp för att skapa välmående och framgångsrika team

- Kulturen på ägarledda bolag

- Lykos AI-assistent

- Lykos community “Lyko Social” och kraften i användargenererat innehåll

- Vikten av att avsätta tid för kompetensutveckling hos alla i marknadsteamet


Varmt välkommen att lyssna!


Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.