Lennart Schultz, Marknadschef på Reitan Convenience Sverige, berättar bland mycket annat om:

- Hur man med hjälp av positionering kan lyckas differentiera två konsumentvarumärken som är så pass lika

- Hur hans marknadsteam och förlängda team ser ut

- Skiftet mot att fokusera mer på mat och dryck i butikerna

- Varför de inte arbetar med målgrupper

- Vad som har kännetecknat några av de mest framgångsrika kampanjerna de har gjort

- Hur de arbetar med sociala medier och varför de historiskt inte varit en avgörande del i mediemixen

- Hur Reitan Convenience Sverige arbetar med sina kampanjer och varför de inte arbetar speciellt mycket med briefer

- Om att hitta lager av kreativ kommunikationen och en fungerande kreativ process

- Varför de aldrig testar kampanjer innan lansering

- Om “Informationsbyrån” och sitt mätsystem för att kunna tracka konsumenter i deras fysiska butiker

- Visionen om att bli världens mest värderingsstyrda företag

- Om Pressbyrån PBX och vikten av att testa

- Vikten av att ha en nära och positiv relation med externa byråer för att bättre kunna ifrågasätta

- Hur de har anammat AI i sitt arbete


Varmt välkommen att lyssna!


Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.