Lennart Schultz, Marknadschef på Reitan Convenience Sverige, berättar bland mycket annat om:
- Hur man med hjälp av positionering kan lyckas differentiera två konsumentvarumärken som är så pass lika
- Hur hans marknadsteam och förlängda team ser ut
- Skiftet mot att fokusera mer på mat och dryck i butikerna
- Varför de inte arbetar med målgrupper
- Vad som har kännetecknat några av de mest framgångsrika kampanjerna de har gjort
- Hur de arbetar med sociala medier och varför de historiskt inte varit en avgörande del i mediemixen
- Hur Reitan Convenience Sverige arbetar med sina kampanjer och varför de inte arbetar speciellt mycket med briefer
- Om att hitta lager av kreativ kommunikationen och en fungerande kreativ process
- Varför de aldrig testar kampanjer innan lansering
- Om “Informationsbyrån” och sitt mätsystem för att kunna tracka konsumenter i deras fysiska butiker
- Visionen om att bli världens mest värderingsstyrda företag
- Om Pressbyrån PBX och vikten av att testa
- Vikten av att ha en nära och positiv relation med externa byråer för att bättre kunna ifrågasätta
- Hur de har anammat AI i sitt arbete
Varmt välkommen att lyssna!
Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée
Producent: Peder Groth, Dogwood AB
Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/