🍪 Cookie-döden, GDPR och ePrivacy-direktivet - Har du som marknadsförare rustat dig för en framtid utan tredjeparts cookies?

I dagens avsnitt är vår partner Vibeke Specht [Privacy advisor] från Cookie information och Piwik PRO med och gästar oss. Tillsammans med mig ⁠⁠⁠⁠⁠Alexandra Rönndahl⁠⁠⁠⁠⁠⁠ [Head of marketing] på Topvisible, granskar vi vad som händer i skuggan av den pågående cookie-döden och ger dig de verktyg och insikter du behöver för att anpassa dig till det nya marknadsföringslandskapet.

Vi pratar:

Första- och Tredjeparts Cookies.

Vikten av en korrekt cookie banner.

Status kring cookie-döden

Integritetsvänlig Marknadsföring.

Trender

Tips på hur du kommer igång och kommer vidare i din privacy process!

Den tredjepartsdata som tidigare varit en hörnsten i riktad annonsering är på väg att helt tas bort. Spårningen av användare över olika webbplatser och appar blir allt knepigare. Detta sätter fokus på vikten av att samla in, hantera och förstå sin egen kunddata - På ett korrekt och lagligt sätt!

Följer du GDPR och andra dataskyddslagar?

💡 Testa din webbplats helt gratis här! 💡

Läs gärna mer om samtyckesplattformen och Website consent här! www.topvisible.se/website_consent

🔎 Har du några frågor om ämnet eller annat inom digital marknadsföring? Hör av dig enkelt till oss på: ⁠⁠⁠⁠info@topvisible.se⁠⁠⁠⁠

Dela gärna avsnittet med en kompis eller kollega som kanske också vill veta mer 🙌

Glöm inte att prenumerera på podden så missar du aldrig ett nytt avsnitt.

Tack för att du lyssnar 💜

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Topvisible. Innehållet i podden är skapat av Topvisible och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.