Vad är Google Consent Mode v2 och vad innebär det för marknadsförare 2024? Vi har bjudit in experten Vibeke Specht till studion som ger oss svaren på alla våra frågor.


Under avsnittet diskuterar vi:

🏛️ Varför är detta ett måste för annonsörer som hanterar EES-användare - som vill bevara mätfunktioner med Google.

🏛️ Vad är Google Consent Mode version 2, och hur skiljer sig tvåan från ettan?

🏛️ Hur hänger Cookie-döden och Google consent mode ihop?

🏛️ Vad händer om en inte har detta på plats innan deadline i mars?

🏛️ Vilken effekt kommer detta få på digital marknadsföring framåt?

🏛️ Hur ser en lösning ut?

....och mycket mer!


I dagens avsnitt hör du Vibeke Specht[Privacy advisor] från Cookie information och Piwik PRO. Tillsammans med mig ⁠⁠⁠⁠⁠⁠Alexandra Rönndahl⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ [Head of marketing] på Topvisible.


Vill du veta mer och/eller få hjälp att implementera Google consent mode v2 på din webbplats?

Hör av dig till oss här!


Följer din webbplats och företag dataskyddslagarna?

Ta del av en kort rapport som hjälper dig att få en överblick hur väl ni följer privacy lagarna - Läs mer och ta vårt gratis test här!


🔎 Har du några frågor om ämnet eller annat inom digital marknadsföring? Hör av dig enkelt till oss på: ⁠⁠⁠⁠⁠info@topvisible.se⁠⁠⁠⁠⁠


Dela gärna avsnittet med en kompis eller kollega som kanske också vill veta mer 🙌

Och du, glöm inte att prenumerera på podden så missar du aldrig ett nytt avsnitt. 🤩


Tack för att du lyssnar 💜

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Topvisible. Innehållet i podden är skapat av Topvisible och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.