🤹‍♀️ Sociala medier har revolutionerat hur vi kommunicerar, nätverkar och gör affärer. För B2B-företag erbjuder detta både stora möjligheter och utmaningar.

Hur skiljer sig strategin för att nå andra företag jämfört med slutkonsumenter via annonsering?

Vilka plattformar ger bäst resultat när det gäller att nå professionella beslutsfattare?

Och hur mäter man framgången av sina kampanjer?


I dagens avsnitt hör du Fanny Ekvall[Paid Social specialist] och ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Alexandra Rönndahl⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ [Head of marketing] på Topvisible.


I detta avsnitt diskuterar vi:

Varför B2B-företag bör använda sociala medier för annonsering. Vilka plattformar som är mest effektiva för B2B-marknadsföring och varför LinkedIn ofta står ut. Skillnaderna i innehållsskapande mellan B2B och B2C. Utmaningarna med att engagera en professionell publik och hur man överkommer dem Anpassning av marknadsföringsstrategier efter olika branscher. Effektiva taktiker för leadsgenerering på sociala medier. Vikten av videoinnehåll och dess effektivitet.

Det och mycket mer!

- Lyssna nu och ta din annonsering via sociala medier till nästa nivå!


🔎 Har du några frågor om ämnet eller annat inom digital marknadsföring? Hör av dig enkelt till oss på: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠info@topvisible.se⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ellervia telefon 010 – 17 16 888.


Dela gärna avsnittet med en kompis eller kollega som kanske också vill veta mer 🙌


Och du, glöm inte att prenumerera på podden så missar du aldrig ett nytt avsnitt. 🤩


Tack för att du lyssnar 💜

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Topvisible. Innehållet i podden är skapat av Topvisible och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.