I detta avsnitt av E-handel 360 dyker Emma Lindgren och Isabella Ahmadi ned i Black Friday 2024. De avslöjar hur svenska folket kommer att shoppa och hur e-handlarna kommer att agera. Vad ligger rabatterna på i år och vilken budget har svenskarna satt för Black Friday respektive julklappar? Det diskuteras också konsumentbeteenden: segmenten som förväntas handla mest, de åldrar är mest benägna att prova nya butiker och rollen “den planerande konsumenten” spelar i årets rea. Dessutom: de produkter som förväntas dominera försäljningen i år och värdefulla tips till e-handelsbolag som vill fånga årets reashoppare.
Detta är det första avsnittet av fyra på temat Black Friday. Insikterna som presenteras kommer från Svea Banks E-handelsläge och Prisjakts Konsumentkompassen.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Svea Bank & Prisjakt. Innehållet i podden är skapat av Svea Bank & Prisjakt och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.