Den ökande efterfrågan på evenemang ställer nya krav på både arrangörer och deltagare för att säkerställa att dessa aktiviteter genomförs på ett sätt som är hållbart för både miljön och lokala samhällen. Hur kan vi arrangera och delta i evenemang utan att belasta vår planet, och vilka åtgärder behövs för att skapa en mer hållbar evenemangsindustri i en tid där överturism diskuteras?

För att förstå hur vi kan arbeta för mer hållbara evenemang och möta utmaningarna, har vi i detta avsnitt med oss två experter här på Handelshögskolan:

John Armbrecht, som forskar om konsumentbeteende och konsumentupplevelser inom evenemangs- och turismkontexter

Erik Lundberg, som forskar om konsumentbeteende, upplevelser samt hållbar utveckling kopplat till evenemang och turism

Samtalsledare: Simon Fredling Jack, kommunikatör på Handelshögskolan.

Här hittar du textad version av podden.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Göteborgs universitet. Innehållet i podden är skapat av Göteborgs universitet och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.