Om Stena Lines digitala kundresa. Stena-koncernen satsar stort på digital innovation och affärsutveckling. Det handlar framförallt om att berika kundupplevelsen med hjälp av artificiell intelligens (AI) – hela vägen från planering av resan och bokning av biljett, till upplevelsen under själva båtfärden och att assistera ressällskapet hela vägen till slutdestinationen. Stena vill vara relevant för kunden, i alla kontaktpunkter. Vad sägs om temaorienterade överfarter, för dig som resenär? Här skulle inte minst "förstärkt verklighet" (augmented reality, AR) kunna bidra. Tänk att Legoland, vid exempelvis en resa dit, på något sätt uppenbarar sig redan på färjan. Men hur ska det gå till, när inte ens internet är tillgängligt på båtarna – annat än via en extremt dyr satellituppkoppling? Gäst: Magnus Osbeck, Digital Innovator & Business Developer, Stena Line Scandinavia AB. (Inspelning: Malmö, 31 augusti 2017)
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Magnus Särnevång med gäster. Innehållet i podden är skapat av Magnus Särnevång med gäster och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.