Fredshetsarna
Avsnitt

#35 Livestream - Veckorapport med Mehmet och Erik v. 24

Dela

Den här veckorapporten avbröts något tidigt av en datorkrasch.

Vi tar en Tur i västasien med Irans förhandlingar, Fortsatta attacker i Libanon och Palestina och motståndet där.

I Sverige skyndas ett nytt super-DCA antal igenom som ska tillåte Sverige att användas som avfyrningsramp mot tredje part och så har vi kollat tempen på Oslo Freedom Forum.

En svängom i Latinamerika som präglas av protester och generalstejk. Presidentval i Colombia och Peru där läget står mellan rövhöger och progressiva rörelser med de vanliga oegentligheterna.

 

Trevlig lyssning

Stöd Palestinierna:

Sameer Project

Lifeline 4 Gaza

Skänk hellre oftare än sällan!

Besök bokhandeln som Erik driver (ideelt) 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Mehmet Ali Arslan. Innehållet i podden är skapat av Mehmet Ali Arslan och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.