Orfeus-statyn utanför Stockholms konserthus vaknar plötsligt till liv och ger sig ut i natten på jakt efter sin tjej. Häng med på både nattklubb och museum!
Musiken är skriven 1938 av Hilding Rosenberg och inspelningen vi lyssnar på är den med Kungliga Filharmoniska Orkestern under ledning av B Tommy Andersson.
Programledare: Lollo Collmar och Johan Korssell Producent: Jonna Spiik
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör
Sveriges Radio. Innehållet i podden är skapat av Sveriges Radio och inte av,
eller tillsammans med, Poddtoppen.