Vi träffar Joakim Kempff, Europachef för Chimney, en full-service Agency som tar hand om kundernas kommunikation och produktion.

På pappret kanske det låter som vilken byrå som helst, men Joakim har andra planer, att automatisera så mycket som möjligt. Hur mycket är skitgöra och hur mycket tid läggs på att skapa idéer? Varför har inte reklambranschen utvecklat sina betalningsmodeller? Kan begreppet Industri 4.0 implementeras så att vi faktiskt lägger tid på rätt saker? Vad kostar egentligen 1 minuts stopp i reklambranschen?

Ett underbart avsnitt om killen som blev ivägskickad av sina föräldrar för att han var för jobbig, hur det påverkade honom, att genomgå en kreativ kris och samtidigt behöva visualisera framtiden. I vanlig ordning bjussigt och härligt!

(mer…)


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Johan Ydring, Anna Arvidsson. Innehållet i podden är skapat av Johan Ydring, Anna Arvidsson och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.