Många är de företag som har misslyckats med att sätta rätt typ av mål för säljare. Felaktiga mål leder till bristande fokus och engagemang bland säljare.

Så hur skall då företag och ledare resonera för att lyckas med att sätta rätt typ av mål för säljare och hur skall säljare belönas?

Kristin Axelsson, regionchef på SalesOnly, leder och genom dessa komplexa frågor och ger samtidigt många bra exempel på hur vad som fungerar (och vad som inte fungerar).

- Vilka olika typer av mål finns det och vilka typer av mål passar vilken typ av affär?

- Vad finns det för olika sätt att belöna en säljare och hur skall belöning balanseras mot fast lön?

- Vilka är de vanligaste misstagen som ledare bör undvika vid målsättning och i belöning?

Detta är några av de frågor som vi tar upp i detta avsnitt av Tillväxtpodden tillsammans med flera bra exempel från olika branscher och bolag.

 

- - - - - - - - - -

Tillväxtpodden är till för dig som är intresserad av att leda eller bidra till att skapa tillväxt för dig och ditt företag. Fokus är områden som berör marknadsföring och försäljning, men flera teman kan med fördel användas som råd och inspiration för att utveckla andra delar av ett företag. 

Ta del av kommande avsnitt genom att prenumerera på Tillväxtpodden via din podd-app samt bli en del av diskussionen genom att följa oss på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/tillvaxtpodden/ (https://www.linkedin.com/company/tillvaxtpodden/?viewAsMember=true)

Vill du veta mer om Tillväxtpodden eller komma i kontakt med Peter Önnby; besök www.tillväxtpoddden.se (http://www.tillväxtpoddden.se)

- - - - - - - - - -

 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Peter Önnby. Innehållet i podden är skapat av Peter Önnby och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.