Det här med digital kommunikation på Livrustkammaren … Om du någonsin funderat på huruvida det är möjligt eller lämpligt för en svensk myndighet att använda humor som inkastare behöver du inte leta vidare. Svaret är ja. Idag gästas retorikiska podden av Livrustkammarens Emma Reimfelt. Och ja, det är Livrustkammaren som är roligast på Facebook. Så här kan det se ut:
Men hur kommer det sig att de vågade? Vem är det som kommer på allt det roliga? Och varför har Livrustkammaren valt denna tonalitet? Detta och betydligt mer får du svar på i dagens avsnitt av #retpod. Själv har jag fortsatt att tänka på det här med ett varumärke och befintlig internkultur. För det är där allt börjar.
Detta är årets första avsnitt av retorikiska podden. Detta är även det första avsnittet som är sponsrat. Jag har inlett ett samarbete med Teknologisk Institut som skapar utbildningar och konferenser i diverse branscher. För dig som läser detta är kanske inriktningen på kommunikation och marknadsföring mest intressant.
Nu i slutet av januari (24-25) hålls konferensen Sociala medier i offentlig verksamhet. I mitten av mars (14-15) är det dags för Platsmarknadsföring och i slutet av samma månad (21-22 mars) går Kommunikatörsdagarna av stapeln. Och om du kommer ihåg att uppge retorikiska podden vid anmälan får du tio procents rabatt …
Uppmuntrar Camilla Eriksson, retorikiskan
Oavsett härskarnas betydelse för påverkan – ord är makt och ord förför. Alltid. Och om jag vore du skulle jag se till att följa Retorikiska i sociala medier för att säkerställa att jag inte missar något.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Camilla Eriksson. Innehållet i podden är skapat av Camilla Eriksson och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.