I det fjortonde avsnittet av Kommunikationsrådet hälsar vi Erik Elvingsson Hedén välkommen som gäst. Erik är grundaren Sustainable Brand Index™ och har djupgående hållbarhetsinsikter om business-to-consumer såväl som ett business-to-business-perspektiv. Han är lärare på Berghs School of Communication (Berghs) och ansvarar där för kursen Strategisk hållbarhetskommunikation. Han är framförallt VD och grundare av SB insight, ett bolag som hjälper företag att arbeta med hållbart.


Erik pratar om begreppet hållbarhet och hållbarhetskommunikation. Vilka företag är egentligen bäst på hållbarhet? Hur blir man bra? Hur gör man rätt och vad är nyckeln till ett hållbart hållbarhetsarbete? Vi pratar även om begrepp som Greenwashing och Greenhushing. Ja, det och mycket mer i vårt sista avsnitt för våren. Trevlig lyssning!


Mer om Erik Elvingsson Hedén:

 https://www.sb-insight.com/

https://www.erikheden.com/

https://www.berghs.se/kursansvarig/erik-elvingsson-heden/


Du vet väl om att du kan anlita Kommunikationsrådet som rådgivande konsult. Ett fysiskt eller digitalt möte med rådgivning av oss, Hanna och Linda, precis i den process du är. Du kan läsa mer om vår tjänst på: https://blomochkaramell.se/. Hör av dig, så pratar vi kommunikation ihop! 


Kommunikationsrådet finns också på Instagram @kommunikationsradet. Där bjussar vi på bonusmaterial och lyfter ut delar ur avsnitten på olika kluriga och roliga sätt. Har du ett förslag på ämne eller kanske en fråga du vill ställa till Kommunikationsrådet får du gärna skriva till oss på DM! Hörs där! 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Blom Communication och Karamell kommunikation. Innehållet i podden är skapat av Blom Communication och Karamell kommunikation och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.