Konstkritikern och journalisten Mårten Arndtzén intervjuas av Magnus Thorén. Efter tre decennier lämnade han Sveriges radio i våras, delvis eftersom han kände sig ”demoraliserad” när det gäller public service som en god kraft i samhället. Vad var det som fick honom att förlora tron? Kan en del av svaret ligga i att han själv gått allt länge åt höger? Och om det nu är så att konst- och kulturvärlden lutar kraftigt åt vänster i frågor kring politik och värderingar – vad är i så fall förklaringen till det?
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör
Kvartal. Innehållet i podden är skapat av Kvartal och inte av,
eller tillsammans med, Poddtoppen.