Historien om det svenska modeundrets uppgång och fall är till början en framgångssaga. Aldrig har svenkt mode haft ett sådant uppsving som under det tidiga 00-talet. Nya spännande modemärken poppade upp som svampar ut marken tillsammans med modemagasin, bloggare och butiker med de senaste it-plaggen. Marknaden av heta märken inom mellansegmentet, varken lyx eller fast fashion, var en guldgruva för kanske framförallt generation X, som både var unga, coola och hade råd. Mode har nog aldrig varit så roligt som på Berns salonger åren 2000-2014.


Men det svenska modeundret är också en historia om konkurser, konflikter, konkurrens och grusade förhoppningar. Och om hur champagne blev till vatten. 


Med det sagt, låt oss dyka in i del tre av vår serie om det svenska modeundret!


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Saga Loxdal och Moa-Karin Levin. Innehållet i podden är skapat av Saga Loxdal och Moa-Karin Levin och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.