Gäst i poddens 14:e avsnitt är Anitha Clemence, digital entreprenör, poddare och influencer, född -78.

Anithas stora modeintresse väcktes i mammas garderob och tog sedan vägen genom en rad ytterligheter; från funktionella plagg i den lilla bruksorten, till statusmärken i Kullavik, till alternativt mode i Strömstad där statusmärkena var ett absolut no-no, till resan till Paris som blev startskottet till hennes långa shoppingberoende.

Hennes uppvaknande kom i samband med FN:s stora klimatrapport 2020. Klimatångesten slog till och växte sig allt starkare och Anitha började ifrågasätta både sitt eget shoppingmönster och den konsumtionshets hon uppmanade följarna till, genom alla hennes retailsamarbeten som influencer.

Hör Anitha Clemence berätta om hur hon steg för steg gled in i ett shoppingmissbruk som sedan eskalerade för att till slut, alldeles nyligen, leda fram till ett 3 månaders totalt köpstopp, och en förändrad inställning till både den egna konsumtionen och andras. Nu uppmanar hon fler influencers till att ställa om, och här i podden tipsar hon om hur vi kan komma ur ett shoppingmissbruk och gå från en i det närmaste medvetslös shopping till medveten.

⭐ Se bilder på Anitha i olika outfits genom livet på @intebaraklader på facebook och instagram.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Marie Tostar-Lindner. Innehållet i podden är skapat av Marie Tostar-Lindner och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.