Det är alltid roligt för en enskild aktör att vinna ett pris, men när en hel destination vinner tillsammans är det nog ännu större. I februari tog nämligen Lofsdalen emot priset Årets fjälldestination på Grand Travel Award i Stockholm. Bakom vinsten ligger en stor kundnöjdhet som bottnar i ett nära samarbete mellan företagarna, en lokal stolthet som skapar en autenticitet samt många viktiga lärdomar från pandemin, enligt Helena Fjellgren från Lofsdalsfjällens Turistnäring Ekonomisk Förening som i dag gästar podcasten.
I avsnittet får vi höra vad turismen betyder för Lofsdalen som by där besöksnäringen är det stora levebrödet och vi pratar om vilka planer som finns framåt för destinationen för att fortsätta hålla balansen mellan utveckling, småskaligt och personligt. Vi får också höra varför det är viktigt att alla aktörer arbetar tillsammans och vad den lokala stoltheten bidrar med för att hållbart utveckla en fjälldestination.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jämtland Härjedalen Turism. Innehållet i podden är skapat av Jämtland Härjedalen Turism och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.