Vi pratar om var vi är just nu i tillvaron och om vi mognat något sedan sist vi poddade för ett år sedan. Reuben berättar om upplevelsen, känslan av att inte följa med livsströmmen, stagnationen som smärtsam men förmodligen nödvändig för ett kreativt liv. Ulrika beskriver upptäckten, insikten att ha varit lite för mycket uppställande på ett sätt som som i längden inte gagnat henne. Balans och gränssättning.
Med en fantastisk gästlista fortsätter vi samtalet, att lyssna för att förstå. Att berätta för att bli förstådda. Att tillsammans utforska. Vi alla behöver det goda samtalet. Samtalet som ett motstånd mot dumhetens tyranni.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör
Ulrika Sedell och Reuben Sallmander. Innehållet i podden är skapat av Ulrika Sedell och Reuben Sallmander och inte av,
eller tillsammans med, Poddtoppen.