Flere europeiske myndigheter har sendt ut offentlige varsler om at trusselaktører har utgitt seg for å være kundesupport i meldingsappen Signal. Appen brukes av mange ansatte i flere sektorer i Norge. NSM råder brukere av Signal om å være svært oppmerksomme når det gjelder mulige phishing-forsøk. NSM sendte ut varsel om dette i mars 2026 og i denne episoder prater Jørgen Dyrhaug og Roar Thon litt om hvordan denne informasjonen skal tolkes.

En podkast fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet 2026

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM). Innehållet i podden är skapat av Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.