Covidspecial: Hör läkaren Linda Grimfelt berätta om de första tumultartade veckorna av pandemin. Om skräcken, lärdomarna som kom efterhand, hur fort allt gick, hur närvarande patienterna var ända in i döden och tacksamheten många anhöriga ändå kände för att personalen hade gjort allt de kunnat. Linda jobbade sju dagar i veckan, fem månader i sträck. Minnesfragmenten av militärtält, klibbiga plastrockar, immande visir och maktlöshet är mardrömslika. Men det finns också en kvardröjande känsla av ödmjukhet och djup medmänsklighet.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör
INFERNO podcast. Innehållet i podden är skapat av INFERNO podcast och inte av,
eller tillsammans med, Poddtoppen.