Ett samtal med Roland Sjölander, 77 år.

Om att vara ordförande för Hoppets Stjärna. Jesaja 55:10-11. Bron till sanne Fadern. Johannes 14:6 - vägen, sanningen, livet. Ständig kamp mot mina böjelser och svagheter. Lukas 20:21. Tro är inte vetenskapligt bevis. Tron är det största undret som hänt i mitt liv. Vi behöver inte alltid förstå allt - ibland räcker det att lita. Johannes 14:15-16. Våra förfäders Guds-tillit bygger vår välfärd. Håller vi på att tappa tilliten till Guds ord? Till livets gåta kan man aldrig hitta svaret på google. 40-årskris som ledde till omvändelse. Förhållandet till alkohol blev en belastning/utom kontroll. Svårt att hålla Gudsrelationen vid liv. ”Nu får du ta hand om Roland och mig för jag orkar inte längre.” Idag tror jag inte bara på Gud utan jag vet att han finns. Prövningar ger ödmjukhet. Var inte rädd för dina problem - acceptera dem så kan du släppa dina masker. Det behöver inte vara så perfekt i alla kyrkliga sammanhang. Det hjälper inte att jag är tolerant mot mig andra om jag inte är tolerant mot mig själv. Ta ansvar för att vara och visa men jag är. Morbror Mårten. Moster Anna. Gunnar Hallestam. Min fru Anne. Blott en dag, psalm 249. Carl-Olof Rosenius. Henrik Wislöf - vilen eder litet.

Om Jesus - helt enkelt.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sannah Näslund. Innehållet i podden är skapat av Sannah Näslund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.