I en öppenhjärtlig intervju berättar Carl om hur han på 18 månader lyckades sälja 1,5 miljoner mobiler av ett helt nytt och, tidigare okänt, varumärke. Hur han via invite-system lyckats skapa en religionslikande hype där folk började följa personer i hans team för att tigga invites för att få köpa mobilen. Invites som omvandlades till köp och mobiltelefoner som ibland såldes för 5 gånger retail-priset på Ebay.

De var beredda på att sälja några tusentals enheter men fick göra en total omställning då försäljningen nådde 1,5 miljoner telefoner efter bara 18 månader.

Han berättar även i detalj hur han med små medel lyckades nå en global marknad med kampanjen Smash The Past där över 100 000 personer krossade sina flaggskepps-telefoner för att få en av hans telefoner. Han går också igenom hur man gör att bygga ett framgångsrikt team, att de var första mobilföretaget att sälja sina telefoner i butiker via virtual reality samt

att han skippar alla mellanled och endast säljer via sin egenstyrda e-handel. Och mycket mer.

Lärorik och intressant.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Andreas Cermak. Innehållet i podden är skapat av Andreas Cermak och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.