Om man tittar utifrån användning så är Facebook störst i Sverige, men det är samtidigt fler svenskar som besöker YouTube. Men vilka är de, vad tittar vi på och i vilka kanaler? Internetstatistik ligger i fokus i veckans avsnitt av Kommunikationspodden.
Måns Jonasson, internetexpert vid stiftelsen Svenskarna och Internet är dagens gäst i Kommunikationspodden.
- Vi beter oss väldigt olika på internet. Vi äldre använder till exempel YouTube som ett uppslagsverk, medan yngre följer kanaler på YouTube, influencers och blir serverade vad som laddats upp senast, säger Måns Jonasson.
Snart drar konferensen Internetdagarna igång, en konferens som är helt digital, och hur skapar man ett lyckat onlineevent?
Under avsnittet slår Måns Jonasson också hål på myten om att Facebook kan höra allt du säger, hör hur i veckans avsnitt.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör AB Storstad Medieproduktion. Innehållet i podden är skapat av AB Storstad Medieproduktion och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.