I #108 av Sökpodden pratar vi om att fras blivit bred inom Google Ads, om bloggens roll 2024 och att Smart Bidding gör dig lat. Lyssna gärna!

I septembers avsnitt av Sökpodden bjuder vi på tre spännande ämnen:

Fras är det nya bred

Ingen har missat att Google verkligen vill att annonsörer ska annonsera med brett. En konsekvens av detta är att matchtypen fras i praktiken numera är det nya bred på Google Ads. Vi går igenom exempel på detta samt ger vår syn på hur du som annonsör behöver hantera denna tråkiga utveckling.

Bloggens roll 2024

Är det numera farligt att ha en blogg? Vissa hävdar det, och vi ger vår syn på saken och pratar även om hur bloggen bäst passar in in din SEO-strategi 2024.

Smart Bidding gör dig lat

AI i alla ära, men det finns en uppenbar risk att funktioner som Smart Bidding inom Google Ads gör dig lat vilket kan påverka dina resultat negativt. I denna diskussion har vi inspirerats av intressant snack i podcasten PPC Mastery.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com!

Tryck på Play-knappen för att lyssna på avsnitt 108 av Sökpodden. Eller så kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller någon annan poddapp.

I #108 medverkar Felix Brynje, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sökpodden. Innehållet i podden är skapat av Sökpodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.