Johanna Fagerstedt, Marknadschef på Mentimeter, berättar bland mycket annat om:

- Varför hon inte är speciellt intresserad av varumärkeskännedom i sin roll på Mentimeter

- Hur marknadsteamet på Mentimeter är uppbyggt och organiserat

- Varför det är viktigt att bygga en stark bolagskultur

- Vilka typer av byråer som Mentimeter använder sig av

- Kraften i att lyfta fram nöjda kunder i marknadsföringen

- Hur hon tar fram en marknadsstrategi som verkligen stöttar bolagets strategi och vilken roll som marknadsteamet har i det större pusslet

- Vikten av att löpande kommunicera internt vilket värde som marknadsteamet skapar

- Hur hon har börjat arbeta med “Big Room Planning”

- Hur hon tänker när hon rekryterar till marknadsavdelningen

- Varför det är viktigt att gilla att vara utanför sin comfort zone och hur hon arbetar med kompetensutveckling för marknadsteamet

- Hur hon tänker kring att ta fram en mediebudget

Varmt välkommen att lyssna!

Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.