Pierre Norberg, Marknadschef på Tradera, berättar bland mycket annat om:

- Hur marknadschefsrollen har förändrats de senaste åren

- Hur kompetensutveckling är ett teamwork

- Vikten av att följa och förstå kunden genom hela kundresan

- Utmaningen med felaktig data, och hur den kan leda till felaktiga beslut

- Hur lågkonjunkturen påverkar Tradera

- Värdet av att bygga en bra kultur på marknadsavdelningen och anställa “do:ers”

- Varför han tröttnat på reklam- och mediebyråer

- Varför han älskar obetald marknadsföring

- Hur live shopping blev en flopp för Tradera

- Rivaliteten mellan Tradera och Blocket

- Hur företagens “purpose” blir viktigare och viktigare för talanger

Varmt välkommen att lyssna!

Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Martin Matiesen och Sandra Modée. Innehållet i podden är skapat av Martin Matiesen och Sandra Modée och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.