I veckans avsnitt av Noll till 100 pratar vi möjligheterna med Shopify payments och de senaste nyheterna med Klarna checkout men största fokuset ligger på hur man tar sig österut med sitt brand och specifikt till Sydkorea - med vår gäst Moon-Suck Song.


1.10 min - Moon-Suck Song berättar om hur han i tidigt stadie involverades i Klarna checkout.

8.10 min - Klarna säljer check out, vad är tankarna kring det?

10.00 min - Hur startade Mondido payments och vart står dem idag?

17.05 min - Mondidos affärmodell. 

22..40 min - Vad behöver företag göra för att expandera i Asien, mer specifikt Sydkorea?

27.40 min - Trender i Sydkorea och synen på celebriteter, status och hierarki.

30.00 min - Grunden till kulturella exporter från Sydkorea.

37.40 min - Hur man ska tänka när man ska expandera i Sydkorea, vad gör man från början?

45.55 min - Svenska L:a brukets största marknad är Sydkorea - hur gick det till?

49.00 min - Anledningen till att IKEA i Sydkorea fick stänga under en period.

52.00 min - Moon-Suck Songs erfarenhet med världens största e-handelsmarknad: Kina.

55.40 min - De mest relevanta marknadsföringsplattformarna i Sydkorea.

58.02 min - Hur jobbar man datadrivet?

1.01.00 min - Hur bygger man hype och intresse tidigt i resan?

1.05.20 min - Varför du ska åka till Seoul.

1.10.42 min - Sammanfattning om hur man tar sig in som varumärke i Sydkorea.


Här hittar du dagens gäst:

https://www.linkedin.com/in/moonsuck/


Här hittar du Fedja & Jacob:

https://se.linkedin.com/in/porobic 

https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Fedja Porobic & Jacob Wibom Westerberg. Innehållet i podden är skapat av Fedja Porobic & Jacob Wibom Westerberg och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.