Prinsens lärare berättar om skoltiden på Lundsberg
Prins Carl-Philip gick på internatskolan som genom åren fått stark kritik och som en period även tvingades stänga efter anklagelser om misshandel och ofredande bland elever. Ulf Gemsiö är numera pensionerad men var både lärare och mentor till Carl-Philip under hans år på internatet och berättar för Ebba och Titti bland annat om när det höll på att gå riktigt snett med prinsen.
Monarkerna är en podd med Titti Schultz och Ebba Kleberg von Sydow om det svenska kungahuset och europeisk monarki.
Gäst: Ulf Gemsiö, före detta lärare på internatskolan Lundsberg
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör
Sveriges Radio. Innehållet i podden är skapat av Sveriges Radio och inte av,
eller tillsammans med, Poddtoppen.