Det finns allt fler metoder och kanaler att marknadsföra sig genom, och det är svårt som företagare att testa alla för att sedan kunna välja de mest effektiva. En redovisningsbyrå som har testat många olika kanaler är Revisionskonsulterna Jörgen Hägglund i Halmstad. I detta avsnitt gästas vi av just Jörgen Hägglund, som beskriver hur hans byrå arbetar med marknadsföring och vilka lärdomar de vill skicka till andra byråer. 

Jörgen beskriver hur man har grundat allt sitt arbete i omvärldsanalys, affärsutveckling och att utforma en plan för strategisk marknadsföring. Utifrån det har man valt tjänster som differentierar deras företag från andra, och sedan i första hand lyft fram dessa tjänster i sin marknadsföring. 

I dagens avsnitt berättar Jörgen om de olika marknadsföringsaktiviteter som man har arbetat med. Exempelvis hur de jobbar med event, vad de gör för konkreta förberedelser, genomförande och uppföljning för att nå hela vägen för att få in nya kunder.

Online har RKJH varit i många kanaler, och skapat innehåll både på svenska och engelska. Man har även poddat samt sänt video. I nuläget har man störst fokus på Instagram och Facebook.

Vi pratar även om hur RKJH rent konkret har organiserat sitt arbete, vad man använder för mjukvaror för att hantera stora mängder publiceringar i sociala medier, mm.

Jörgen delar med sig av deras erfarenheter och lärdomar, och ger dig som lyssnare en rad handfasta tips och trix på hur du kan förbättra din marknadsföring. 

Vill du veta mer om just Jörgens byrå? Titta in på: rkjh.se

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Win-Win Ekonomi. Innehållet i podden är skapat av Win-Win Ekonomi och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.