I det här avsnittet går vi igenom hur du kan identifiera och kvalificera dina leads! Genom att ha en process och strategi för leadskvalificering kan du lägga tid och energi på rätt leads och prospect och stänga fler affärer. Du får lära dig mer om varför du bör kvalificera dina leads, vad det innebär och hur du faktiskt kan göra det. I slutet lyfter vi även hur du kan jobba med lead scoring i HubSpot och även machine learning. Häng med! TIDSTÄMPLAR[04.05] Intro till Lead Qualification [05.00] Vad är ett lead? [05.30] Vad är ett prospect? [06.33] Kan vi sälja allt till alla? [09.35] Varför bör man kvalificera leads?[10.36] Lägg tid och engagemang på rätt leads[12.05] Vad innebär leadskvalificering?[13.10] Vikten av CRM vid kvalificering av leads[14.00] Hur kan vi kvalificera våra leads? [19.22] Våga diskvalificera och tacka nej![22.37] Lead Scoring - poängsystem för leads [28.10] Machine Learning i HubSpot𝐌𝐄𝐑 𝐎𝐌 𝐋𝐄𝐀𝐃 𝐐𝐔𝐀𝐋𝐈𝐅𝐈𝐂𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍

KONTAKTInboundpodden drivs av Magnus Äng och Caroline Skogh

Besök vår webbplats eller mejla oss på [email protected]

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Inboundpodden. Innehållet i podden är skapat av Inboundpodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.