I det här avsnittet får du en riktig crash course i Marketing Automation! Eller rättare sagt så diskuterar vi automation i både marketing, sales och service. Du får tips på hur du kan arbeta med automatiserade flöden, vad du ska tänka på när du sätter upp dessa flöden och hur det fungerar rent tekniskt. Vi avrundar med ett gäng påståenden och känner du igen dig i någon av dessa, då är det dags att överväga en investering i Marketing Automation. Häng med!TIDSTÄMPLAR[04.50] Vad är egentligen Marketing Automation?[08.45] Exempel på workflow för Lead Nurturing[11.50] När funkar Marketing Automation?  [14.10] Sales Sequences - automatisera din säljprocess [16.25] Hur fungerar MA rent tekniskt? [18.10] Service automation - rutiner för nöjda kunder [18.55] Vad är en 'trigger'? Och vad innebär en 'action'?  [21.20] Glöm inte bort att jobba med 'regler' i dina workflows [22.46] När är det dags att investera i Marketing Automation?  MER OM EMAIL MARKETING

7 tecken att du borde använda Marketing Automation! (blogg)Marketing Automation - kom igång redan idag! (blogg)HubSpot CRM - kom igång gratis! (blogg)

KONTAKT

Inboundpodden drivs av Caroline Skogh och Magnus Äng. 

Besök vår webbplats eller mejla oss på [email protected]

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Inboundpodden. Innehållet i podden är skapat av Inboundpodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.