I det här avsnittet får vi lyssna till hur arbetet med att ta fram vår nya strategi har fungerat, lite bakom kulisserna. Avsnittet gästas av Catarina Bredbo och Camilla Rubinstein som har haft uppdraget att ta fram den nya strategin tillsammans med ledningsgruppen.

Varför tar vi fram en ny strategi? Det var dags, är det enkla svaret, strategin uppdateras med en intervall av fem år. Dessutom så fanns det delar som behövde förbättras. Den nya strategin skulle vara tydligare, enklare att förstå, ha ett långsiktigt perspektiv och ta en tydligare ansatts utifrån vår omvärldsanalys.

Vår nya strategi har en tydligare gemensam riktning och de övergripande tre målen är de energipolitiska målen, som vi känner igen sedan tidigare. Det nya är våra fem förflyttningsområden. Inget område kan ägas eller lösas av en division utan här krävs helhetsperspektiv och samarbete för att lösa uppgiften. "Förmågan att jobba tillsammans på nya sätt och över gränserna för att lösa vårt uppdrag är det som kommer vara avgörande för om vi lyckas, säger Catarina".

Deltagare:

Catarina Bredbo, Enhetschef styrning och uppföljning

Camilla Rubinstein, Programledare, Strategi och omvärld

Peter Wigert, Finansdirektör

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Svenska Kraftnät. Innehållet i podden är skapat av Svenska Kraftnät och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.