Efter att ha fått äkta erfarenhet och lanserat flera lyckade kampanjer är dessa fyra punkter avgörande för att nå framgång. Här kommer en snabb sammanfattning:
✅ Strategi och målgrupp:
Anpassa din strategi till företagets säljprocess och kartlägg målgruppens köpresa. Vem är din B2B-kund och hur ser deras B2B-köpsprocess ut?
✅ Teknisk uppsättning:
För bästa resultat – se till att ha rätt data, pixel-setup och en optimerad företagssida.
✅ Relevant innehåll och konverteringsmekanismer:
Rätt innehåll är nyckeln. Koppla ihop innehållet med en konverteringsmekanism som passar dina potentiella B2B-kunder.
✅ Omni-synlighet och kanaloptimering:
Endast 0,2% av LinkedIn-användare använder plattformen som sin enda sociala kanal. Skapa strategisk närvaro på flera kanaler för att skala dina kampanjer effektivt för in B2B-målgrupp.
I detta poddavsnittet går jag djupare in på dessa fyra punkter.
Att strategiskt kunna mixa organisk LinkedIn med betald annonsering är nyckeln för att skapa massivt bra digitala B2B-satsningar idag. Detta är en stor anledning till att min B2B-marknadsföringsmix presterar så bra i mina samarbetsprojekt. :)
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Christoffer Bertilsson. Innehållet i podden är skapat av Christoffer Bertilsson och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.