Prisjakt har länge stuckit ut i deras employer branding och många känner till deras intresseväckande jobbannonser och deras kulturbok. Men nu efter 20 år som bolag kände de att deras sätt att prata och kommunicera inte var unikt längre. Det var dags att nästa steg.
Gäster hos Lena denna vecka är Isabel Webrant, Head of People and Culture på Prisjakt, och Sara Byrlind, Employer Branding Specialist på Prisjakt. I veckans avsnitt får du höra mer om deras employer branding-arbete:
Varför de tidigt beslutade att arbetet skulle vara krossfunktionellt.
På vilket sätt man involverat medarbetarna
Hur ens utmaningar kan bli ens styrka
Vikten av att ge en transparent, tydlig och ärlig bild av Prisjakt som arbetsgivare för att attrahera rätt kandidater
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sveriges HR Förening. Innehållet i podden är skapat av Sveriges HR Förening och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.