Avsnitt 274. Jessika Ödling & David Feldell: DEMA - Funnels, attribution och marketing mix modeling 2025 Framtidens E-Handel Spela Dela Facebook Twitter Kopiera länk
Jessika Ödling & David Feldell från Dema, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om hur man navigerar dagens D2C landskap. 02:18 - Vilka är Jessika och David privat? 07:49 - Analys och action av data 10:17 - Hur har vi sett på data de senaste 10 åren? 14:32 - Hur samlar man tekniskt ihop all data? 26:47 - Hur ska man tänka kring funnel år 2025? 28:28 - Vad betyder MMM, och hur tillämpar man den? 39:43 - Hur vet man vilket data man ska fokusera på? 44:21 - Och hur ska man prioritera sina actions? 45:43 - De 3 största misstagen som D2C brands gör 51:08 - Hur jobbar man bäst kring supply chain och inventory? Här hittar du Jessika, David & DEMA: https://www.linkedin.com/in/jessika-odling/ https://www.linkedin.com/in/david-feldell-32806741/ https://www.dema.ai/ Följ Björn på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ Följ Framtidens E-handel på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ Besök vår hemsida, YouTube & Instagram: https://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ Sponsor: https://www.juni.co/ Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld: https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ Tusen tack för att du lyssnar! Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information. Rss Apple Podcaster →