I Detaljhandelspoddens 129:e avsnitt gästar Victor Halvarsson, VD och grundare av smyckeshuset VANBRUUN. Victor delar med sig av hur VANBRUUN revolutionerar en traditionell bransch genom sin unika affärsmodell med made-to-order, exklusiva showrooms och en vision att varje smycke ska skapa oförglömliga minnen. 

 

Innehåll:

02:00 Nyskapare kommer oftast utifrån den traditionella branschen

05:00 En unik affär – kunden gör i snitt åtta val per produkt

08:00 Vigselringarna är kärnan i erbjudandet men sortimentet växer

13:00 Köpupplevelsen ska vara så fantastisk att du sprider ordet till dina vänner

17:00 Inledningsvis satsade vi på att ha lägst pris, nu på att bygga varumärke

19:00 Färre men dyrare bröllop idag

22:00 Först i världen med att låna ut ringar innan köp

25:00 Med våra showroom kan vi bygga en egen identitet och varumärke

26:30 Vi ligger på bästa gatan

30:00 Digitala konsultationer är underutnyttjade i handeln

32:00 från nykomling till föregångare

34:00 180 miljoner i omsättning och över tio procent i vinst!

35:00 Mål är tråkiga, vad gör vi när vi når dem!

39:00 Varför göra något om det är enkelt?

 

Victor hittar ni här:

linkedin.com/in/victorhalvarsson

www.vanbruun.com

 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Detaljhandelspodden. Innehållet i podden är skapat av Detaljhandelspodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.