I Detaljhandelspoddens 129:e avsnitt gästar Victor Halvarsson, VD och grundare av smyckeshuset VANBRUUN. Victor delar med sig av hur VANBRUUN revolutionerar en traditionell bransch genom sin unika affärsmodell med made-to-order, exklusiva showrooms och en vision att varje smycke ska skapa oförglömliga minnen.
Innehåll:
02:00 Nyskapare kommer oftast utifrån den traditionella branschen
05:00 En unik affär – kunden gör i snitt åtta val per produkt
08:00 Vigselringarna är kärnan i erbjudandet men sortimentet växer
13:00 Köpupplevelsen ska vara så fantastisk att du sprider ordet till dina vänner
17:00 Inledningsvis satsade vi på att ha lägst pris, nu på att bygga varumärke
19:00 Färre men dyrare bröllop idag
22:00 Först i världen med att låna ut ringar innan köp
25:00 Med våra showroom kan vi bygga en egen identitet och varumärke
26:30 Vi ligger på bästa gatan
30:00 Digitala konsultationer är underutnyttjade i handeln
32:00 från nykomling till föregångare
34:00 180 miljoner i omsättning och över tio procent i vinst!
35:00 Mål är tråkiga, vad gör vi när vi når dem!
39:00 Varför göra något om det är enkelt?
Victor hittar ni här:
linkedin.com/in/victorhalvarsson
www.vanbruun.com