I Detaljhandelspoddens 109e avsnitt gästas vi av Rabie Salem, VD på Contentor, som beskriver vikten av att etablera på nya marknader och att de närmaste åren är avgörande för att lyckas internationellt. Att växa utomlands är också det bästa skyddet mot lågkonjunktur.

 

Innehåll 

02:00 Från handlare till översättare, innehållsaktör och expansionsexpert

03:00 AI ersätter oss inte, men gör oss effektivare

06:00 Global expansion blir en nödvändighet

10:00 Dubbelt så många marknader per e-handelsföretag

12:00 konjunkturen får färre att satsa – samtidigt diversifierar fler marknader portföljen

14:00 Viktigt att göra rätt från början

17:30 Börja med en pilot

21:00 Om du satsar rätt under de närmaste två åren kan du leva gott på de 20 kommande. Men misslyckas så försvinner du!

22:30 Största vinsten, utöver diversifiering av risk, är lärande, feedback, högre krav, fortsatt affärsutveckling. Och det är roligare!

27:00 Jobba kontinuerligt med innehåll och språk

29:00 Tre tips för att ta dig an en ny marknad

·      Skaffa en expansionsförebild 

·      Sätt en strategi och taktik – Hur ser minsta möjliga lanseringsplan ut?

·      Arbeta kontinuerligt

31:30 Börja inte försent, ta hjälp och var inte dumsnål!

33:00 Outnyttjad potential att använda flera olika språk på samma marknad

 

Rabie Salem hittar ni här:

linkedin.com/in/rabiesalem

contentor.se 

 

Jonas hittar ni här:

linkedin.com/in/jonas-arnberg-5306a41

https://www.detaljhandelspodden.se

 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Detaljhandelspodden. Innehållet i podden är skapat av Detaljhandelspodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.