Responsen från lyssnarna efter första säsongen av Nästa steg var otroligt fin men podden blev kanske inte riktigt en superhit och i sponsorkontraktet med Almi fanns ingen klausul om automatiskt förnyelse. Dessutom var samarbetet med Almi ärligt talat ganska struligt i perioder och det tog då mycket energi. Men efter sin inledande frustration har Per Grankvist har insett att det nog var hans fel eftersom offerten han skrev var otydlig och tvetydig. - och tyvärr är det inte första gången det händer när Per skrivit offerter. Så om det överhuvudtaget ska bli en andra säsong så måste Per snabbt bli mycket bättre på att skriva offerter. Kan Payman Hazheer på Workshop och Jenny Treffner på Billogram lära honom knepen som gjort att de lyckats med sitt sälj?
Följ med när Per får lära sig vikten av tydlighet, varför det är så att göra misstaget att tror att man ska framstå som professionell och varför kunden borde veta exakt vad som står i offerten, innan de ens sett den. Och hör vad Almi tycker om det nya förslaget.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Vad Vi Vet.. Innehållet i podden är skapat av Vad Vi Vet. och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.