Vad gör man när en potentiell kund plötsligt slutar svara och försvinner som ett spöke. Det gäller att vara rak men ödmjuk i kommunikationen, reflektera över ditt eget agerande och skydda både din energi och ditt varumärke när du blir ghostad.

Tre sätt att hantera ghostare

  • Ha en öppen och ärlig kommunikation: Var direkt i din kontakt med kunden – förklara att du gärna vill veta var ni står, utan att lägga på press.
  • Reflektera över ditt eget agerande: Analysera om ditt eget tillvägagångssätt bidragit till tystnaden och var beredd att anpassa din strategi.
  • Bevara energi din energi och värdighet: Lämna dörren öppen för framtida kontakt, men satsa inte all din tid på kunder som inte ger respons, för att skydda både din tid och ditt företags rykte.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Mikael Weleen. Innehållet i podden är skapat av Mikael Weleen och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.