Johan och Petter tar vid där de slutade i avsnitt 46 och pratar om hur man testar en idés “Viability” dvs vad kunden är redo att betala för att du löser hens problem. Nyckeln är att stänka stort, men börja i liten skala. Hur hittar du dina första köpstarka kunder? Vad är det minsta du kan leverera till dem för att de ska förstå din produkt? Genom att jobba agilt och ge kunden en bra upplevelse av ditt erbjudande innan det är helt klart får du nödvändig kunskap om hur du sedan kan skala upp idén, eller välja att inte satsa på den.

Ladda ned vår guide till systematisk innovation: https://bit.ly/3sZSW9V

Besök Hello Future: https://bit.ly/3yu2XwX

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör En podcast om innovation och utveckling för samhällsbyggande organisationer. Innehållet i podden är skapat av En podcast om innovation och utveckling för samhällsbyggande organisationer och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.