FBB Østfold og Follo 23.04.2024

AI-generert sammendrag følger:

I denne episoden dykker vi dypt ned i det 6. kapittelet i brevene til Romerne i Bibelen, tar for oss Paulus' budskap om frigjørelse fra synd, rettferdiggjørelse, og helgjørelse gjennom troen på Jesus. Vi utforsker nøye både den språklige og teologiske rikdommen skjult i denne ukjente perlen av skrift.

Denne forståelsen vil uten tvil hjelpe oss å leve mer fullt ut som kristne, virke som sterke vitner for evangeliet, og vandre med større grad av personlig frihet og åndelig modenhet. Men, mer enn bare en bibelstudie, dette er en invitasjon til en livsforandrende opplevelse. Bli med oss og bli næret av Guds ord.

Vi diskuterer også kampen mot synd som kristne står overfor. Apostelen Paulus lærte oss at en kristen skal leve i tro på Jesus og ikke la syndene herske over oss, selv om vi iblant taper kampen. Det understrekes at det er en vesensforskjell å falle i synd og å leve i synd. Det er nettopp gjennom våre feiltak og bekjempelse av synd at vi stadig søker tilflukt hos Jesus.

Kristenlivet innebærer å tjene rettferdighet ved å leve i lydighet mot evangeliet, og det er den største tjenesten et menneske kan vise Gud, som resulterer i helliggjørelse. Å streve med synd kan være en kamp, men det er viktig å huske at vi er under nåden, ikke under loven. Synden skal derfor ikke herske over oss. Vi skal stille oss under Guds disposisjon, og la Gud bruke oss slik han vil. Det er en gave og en velsignelse å bli brukt av Gud, for det hjelper oss å hindre synden i å herske over oss. Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör FOR BIBEL OG BEKJENNELSE. Innehållet i podden är skapat av FOR BIBEL OG BEKJENNELSE och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.