Det här är premiäravsnittet av en ny typ av intervju där jag pratar med marknadsförare ute på företag. Förhoppningsvis kan det här vara både inspirerande och motiverande samt ge upphov till nya idéer.

Först ut i den här intervjuserien är Christoffer Pettersson på fintech-bolaget Minna Technologies i Göteborg. Företaget ligger bakom den mycket populära abonnemangs-appen Mina Tjänster.

I avsnittet pratar vi om Christoffers bakgrund och karriär, hur Minna Technologies strukturerar sina team, hur de arbetar med digital marknadsföring och growth samt hur Christoffer anser att man blir en bättre digital marknadsförare.

Du får bland annat höra:

Vad han lärde sig på att sälja klockor online

Hur Mina Tjänster växte användarbasen från 30 till 150 tusen på ett år

Verktygen han använder i sin marketing stack

Hur du skapar hyperlokal targeting för dina Facebook-annonser

Och varför du borde vara snabb på att testa nya annonstyper

Här under följer länkar till sociala profiler, webbsidor, artiklar samt andra resurser som nämndes i avsnittet. Som en extra bonusresurs har Christoffer satt ihop ett dokument med alla marknadsförings-verktyg han använder dagligen i sitt jobb.

Ladda ner Christoffers Marketing stack Lista med 24 av de marknadsföringsverktyg Christoffer använder allra mest + lite andra resurser.

Länkar

Christoffer på LinkedIn

Minna Technologies

Mina Tjänster

Minna Technologies på Instagram

Karlex Watches

Tim Ferriss

4 Hour Work Week [Bok]

How To Setup A Growth Team For Maximum Impact [Brian Balfour-artikel]

Swedbank abonnemangshjälpen

Are Geo-Targeting Facebook Ads Right for Your Business? [AdEspresso]

Mixpanel

Amplitude

Google Optimize

Leedfeeder

Buzzsumo

Builtwith

Pipedrive

Wikipedia om målstyrning med OKR (Objective Key Results)

A Learning Plan For Becoming A Full Stack Marketer [Medium]

Growthhackers.com

Marketing School

Masters of Scale with Reid Hoffman

Tack till Mikael Lindberg på New Breeze Music som klipper podden och står för musiken.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Tony Hammarlund. Innehållet i podden är skapat av Tony Hammarlund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.

Senast besökta

Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund

Christoffer Pettersson: Minna Technologies #12

00:00