Avsnitt 134 med Sibbe Silvén om de viktigaste AI-nyheterna under året så här långt, allt från nya AI-verktyg till AI-agenter. Och trender han ser.
Du får i det här avsnittet höra om allt från de viktigaste AI-nyheterna som alla marknadsförare behöver ha koll på. Till AI-verktygen du måste testa och vad Sibbe själv använder i sitt jobb som marknadsförare och innehållsskapare.
Och de fyra områden där han ser att AI ger störst effekt för marknadsförare…
Du får dessutom höra om:
De största nyheterna från OpenAI och Google
Hur bildgenererings-verktygen har utvecklats
Vad AI-agenter är och vad de kan göra
Hur du blir AI-first som marknadsförare
Och varför det är så viktigt att använda AI privat
Om gästen
Sibbe Silvén är Head of AI på, och medgrundare till, marknadsföringsbyrån Bright Mind Agency. Han är också en av Sveriges mesta AI-entusiaster.
Vid sidan av rollen på Bright Mind Agency delar Sibbe bland annat AI-nyheter i både sin podd och på LinkedIn. Och han håller kurser och föreläser mycket kring AI på allt från Berghs och TUC till Breakit Akademi.
Tidsstämplar
[2:28] Största AI-nyheterna under 2024 (så här långt)
[8:38] Nyheter från OpenAI, Google och Apple
[16:13] AI-nyheter för marknadsförare
[20:03] Adobe Creative Suite vs Canva
[24:53] Analysera smartare med generativ AI
[27:44] Vad AI-agenter är och vad de kan göra
[35:48] AI-verktygen Sibbe (och jag) använder
[47:22] 4 viktiga områden att använda AI inom
[54:52] AI-first är och tips för att lyckas med AI
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Tony Hammarlund. Innehållet i podden är skapat av Tony Hammarlund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.