Avsnitt med Staffan Ragnö på Beet där vi pratar om Google AI Overviews och framtidens Google-sök.
Du får höra allt från vad AI Overviews är och vad det låter oss göra. Till vad det betyder för företag, varumärken och oss marknadsförare. Samt vad “Google will do the Googling for you” betyder. Du får dessutom höra:
Hur AI-svaren syns idag och för vilka sökningar
Skillnaden mot Search Generative Experience
Lim på pizza, äta sten och andra konstiga AI-svar
Hur det här kan komma att påverka SEO
Och vad det här kan betyda för organisk trafik
Om gästen
Staffan Ragnö är senior SEO-specialist på byrån Beet och har arbetat med SEO och sök i nästan 15 år. Han har tidigare bland annat varit med och drivit byrån Firstly.
Staffan började tidigt arbeta med generativ AI och det har förändrat sättet han utövar sitt konsultarbete på. Han använder det dagligen för allt från att vara ett effektivt bollplank och kreativ idékälla till specifika användningsområden inom SEO.
Tidsstämplar
[2:31] Vad AI Overviews är och skillnaden mot SGE
[8:19] Hur mycket AI-svaren syns och för vilka sökningar
[13:39] Lim på pizza, äta sten och andra konstiga svar
[17:05] Googles svar på kritiken och hur lanseringen går
[26:52] Reaktionen på Googles presentation av AI Overviews
[31:23] Vad det innebär för företag och marknadsförare
[39:39] Framtidsplanen och hur man vill Googla för oss
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Tony Hammarlund. Innehållet i podden är skapat av Tony Hammarlund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.