Så då var vi alltså framme vid 2020 och ett helt nytt oskrivet järnvägsår ligger framför oss där det garanterat finns massor att grotta ner sig i. Våra gäster är Roberto Maiorana, Lisa Berglund. Lennart Lennefors, Ann-Sofie Atterbrand samt Joel Sultan.

I årets första utsändning följer vi förstås upp punktligheten för att se om det som nyss var omöjligt ändå kan vara möjligt – året har ju onekligen börjat bra. Det kanske är så att det till synes omöjliga bara tar lite längre tid.

Våra gäster denna säsongspremiär är Roberto Maiorana, chef för verksamhetsområde Trafik, som dels sammanfattar det gångna året - dels blickar framåt mot 2020 and beyond. Dessutom har vi än en gång hämtat ut projektledaren Lisa Berglund och utredaren Lennart Lennefors ur nattågsvagnarna för att  hur långt de hunnit på sin regeringsuppdragsresa som kan sammanfattas som ”to Köln by night-train”.

Sist dyker vi ner i den högst reella utmaningen i att lägga pusslet om att samtidigt få ut allt fler tåg och allt fler arbeten i spåren. Här finns en ny process och de som vet hur och när trafikpåverkande åtgärder bäst bör koordineras för att framtida resor ska gå så smidigt som möjligt är Ann-Sofie Atterbrand och Joel Sultan.

Om vi har tiden på vår sida så hörs vi igen om tre veckor!

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Trafikverket. Innehållet i podden är skapat av Trafikverket och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.