E-handelsåret 2020 är utan tvekan det mest omskakande i e-handelns historia. Vi har upplevt extrem till tillväxt inom segment som mat, heminredning och apoteksvaror samtidigt som resesegmentet i princip dött. Inom den fysiska handeln funderar vi på om vi ens kommer att ha några fysiska skobutiker i framtiden.

Den andra stora händelsen är Amazons fiaskoartade lansering. Frågan är om vi nu underskattar Amazons framtida betydelse i Norden? Vi ska nog passa oss för att underskatta Amazon.

Pandemin har också givit dragkraft åt den kinesiska trenden med live shopping – men veckans panel tror att live shopping måste hitta nya former för att fungera i större skala.

I årets sista avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Anneli Furustad, e-handelskonsult och partner på konsultbolaget Improove och Christer Pettersson, e-handelschef på Hultafors Group.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Urban Lindstedt | Miguru Media AB. Innehållet i podden är skapat av Urban Lindstedt | Miguru Media AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.