När Nordiska Galleriet satsade fullt ut på e-handel vid sidan om den hundra år gamla butiken på Östermalm i Stockholm blev resultatet häpnadsväckande - försäljningen i den fysiska butiken ökande med 40 procent.

Nordiska Galleriet beskriver sig själv som en hundra år gammal startup. Med digital kompetens i form av grundarteamet från nätbutiken Bangerhead har Nordiska Galleriet kombinerat kraften i ett hundra år gammalt varumärke med snabbfotad e-handel.

I avsnitt 129 av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Nordiska Galleriets vd Per Sköld som tidigare grundat den framgångsrika nätbutiken Bangerhead. Per Sköld har maximalt utnyttjat den fysiska kanalen för att driva försäljningen online.

Nordiska Galleriet säljer exklusiva möbler och designprylar. Butiken på Östermalm grundades redan år 1912. Med nya ägare år 2016 satsade Nordiska Galleriet på digitalisering av det anrika företaget. På två år har Nordiska Galleriet fyrdubblat sin omsättning till 200 miljoner i år.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Urban Lindstedt | Miguru Media AB. Innehållet i podden är skapat av Urban Lindstedt | Miguru Media AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.